lisadekoning.reismee.nl

Nieuwe volunteers en bezoek aan Kakum

Vorige week zondag zijn er twee nieuwe meisjes uit Zweden aangekomen. Een van de meisjes is hier al eerder geweest. Ze zijn heel aardig. Behalve de twee meisjes is er nog een derde nieuwe vrijwilliger, een oudere vrouw, ook uit Zweden. Deze vrouw blijft maar twee weken. Ik had tot nu toe een kamer voor mijzelf in het gastgezin. Nu deel ik mijn kamer met Celine, uit België. Zij blijft gelukkig nog tot begin december. Myrthe, het ander Belgische meisje is inmiddels weer terug naar huis.

Dit weekend ben ik met Celine naar Cape Coast gegaan. We hadden een goedkoop hotel en dat kon je ook wel zien. Zo waren de douche en wc buiten en hadden we een kleine kamer. Maar het goede nieuws was dat we Wifi hadden, tenminste.. ..overdag. Ik kon dus weer foto’s versturen en ook het skypen lukte zowaar. Het was natuurlijk weer leuk om bij te kletsen met de familie en elkaar te kunnen zien, ook al is de verbinding niet altijd even best.

Zaterdag zijn we naar het Kakum Nationaal Park geweest. Het is een prachtig regenwoud, waar je hoog tussen de bomen kan lopen op touwbruggen. Dat was heel mooi en indrukwekkend om te zien. Je kunt het ook zien op de foto’s die ik op mijn blog heb geplaatst (week 7).

Zondag zijn we op bezoek gegaan bij kennissen van Celine. Toen we daar aankwamen bleek dat ze heel veel eten hadden gemaakt. Het eten was erg lekker, vooral de vis, maar wel veel. Na de maaltijd vertrokken wij weer. De man bracht ons naar de trotro, maar op weg hiernaartoe stelde hij voor om eerst nog enkele vrienden van hem te ontmoeten. Zo gingen we dus op pad. Toen we aankwamen, bleken die vrienden in een van de rijkste buurten van Accra te wonen. Ook daar werden wij gastvrij ontvangen en werd ons weer een maaltijd voorgeschoteld. Het is natuurlijk onbeleefd om te weigeren, dus ook daar hebben we uitgebreid gegeten. Thuisgekomen in het gastgezin, hadden we echt geen trek meer in avondeten !! Het was een heel leuk weekend, waarin we veel hebben gedaan.

Liefs, Lisa

Buurvrouw Rebecca

Oh Lisa, wat maak jij veel mee in Ghana en wat een leuke dingen doen jullie met elkaar!! En wat zijn de mensen gastvrij en blij als jullie op bezoek komen! Haha, en dan al die uitgebreide maaltijden! Meid, geniet ervan! Xxx

René de Buurman

Hallo Lisa, jeetje wat een mooie verhalen en leuke foto's. Echt super! Een prachtige ervaring om dit allemaal mee te maken. En je komt overal, het binnenland, de steden, het strand en het oerwoud. Maar ook zit je op het ene moment in het kindertehuis en ga je een dag later op bezoek bij de rijken in de hoofdstad. Dat zijn toch bijzondere ervaringen, die denk ik veel indruk maken. Wat een indrukwekkende foto van jou op de hangbrug. Je hebt ook een lekker kleurtje gekregen. Hier gaat volgende de temperatuur naar beneden en wordt het koud. Geniet dus dubbel van het lekkere weer bij jou. Geniet van al het moois, wij kijken uit naar je leuke verhalen en foto's. Dan genieten wij een beetje met je mee ????. Groeten René

Miriam

Ohhh Lisa, wat heb jij een fantastische tijd! Je maakt
Zoveel mooie en verschillende dingen mee. Stoer hoor, zo erop uitgaan in de weekenden! De foto's en verhalen geven een mooie weergave van wat je allemaal doet en meemaakt. Ik vind het heel leuk om zo een beetje te zien en horen hoe het gaat in Ghana.
X miriam

Raf en Jonas

Hoi Lisa, wat een spannende dingen doe je allemaal. Wij zijn jaloers want wij moeten op onze saaie scholen zitten. Vooral die foto's van dat klimpark met die bomen vonden we mooi!
Ik - Jonas - denk dat ik het wel een beetje eng zou vinden om bij al die vreemde mensen mee te eten. Vooral als je niet precies weet wat je eet en of er misschien allerlei vitamines inzitten:P We zijn wel blij dat je het leuk hebt daar in Ghana. Groetjes Raf en Jonas.