lisadekoning.reismee.nl

Eerste week in Ghana

Hallo allemaal,

Eindelijk is het gelukt om mijn eerste belevenissen in Ghana aan jullie te vertellen via mijn reisblog. Het gaat heel goed met mij en ik heb het prima naar mijn zin.

Mijn verhaal begint op zondagavond 28 september, toen ik om 20.10 uur plaatselijke tijd aankwam op het vliegveld in Accra. Nadat ik de juiste persoon had gevonden (dat wat overigens best moeilijk, omdat het erg druk was) ben ik met nog twee andere meisjes naar het hostel gereden, waar wij ontvangen werden door Tina, de vrouw die de leiding heeft over de zusterorganisatie van Travel Active. In het hostel kregen wij een lekkere maaltijd aangeboden, waarna wij heerlijk gingen slapen.

Maandag begonnen de oriëntatiedagen. In de ochtend luisterde wij naar Tina, die ons vertelde over ons verblijf in Ghana. Daarna kregen wij nog wat taalles en tot slot kregen wij drum- en dansles. Dat was leuk, maar ook best moeilijk. De rest van deze eerste dag hebben we aan het strand doorgebracht. Dinsdag begonnen we de dag weer met Tina, die ons informatie gaf over Ghana. ’ s Middags hadden we een citytour door Accra. We hebben in een restaurant Ghanees eten geproefd. Ik vond het best lekker.

Woensdag ging ik op weg naar het kindertehuis ‘ Mums Care Chidrens Home’ in Senya Bereku. Dit is een plaatsje aan de kust, ongeveer een uur reizen vanaf Accra. Daar ontmoette ik de andere vrijwilligers (2 Belgische meisjes en een Zweeds meisje) en mijn gastmoeder. Het huis van mijn gastgezin is naast het kindertehuis. Ook heb ik die eerste dag al de kinderen van het kindertehuis ontmoet. Zij zijn heel erg lief en het is leuk om met hen te spelen.
Dit weekend ben ik naar Kasoa gegaan. Dit is een grotere stad, een half uurtje reizen vanaf mijn dorpje. In Kasoa is een internetcafé. Toen weer een poging gedaan om mijn blog te schrijven, maar helaas lukte dit niet, omdat de stroom uitviel (dat gebeurt hier wel vaker). De rest van de zaterdag hebben we lekker aan het strand gelegen. Zondag gingen we naar de kerk met onze gastmoeder. Dat was heel indrukwekkend. Deze week werk ik weer in het kindertehuis.

Groetjes, Lisa.

Reacties

Reacties

Kimberly

Zo te zien heb je het erg naar je zin!
Klinkt erg leuk allemaal!
Veel succes verder!

Xx Kimberly

Buurvrouw Marjan

Ha Lisa, wat fijn dat het goed met je gaat daar. Het klinkt allemaal superleuk. We zouden nog wel honderd dingen willen weten. Wat je precies doet in het kindertehuis, en wat jullie eten daar. En hoe dat gaat zo'n reis van Bereku naar Kasoa. En. En. En. Vervelend dat gedoe met het internet en de stroom, maar ook wel weer komisch. We kijken uit naar je volgende stukje. Lieve groetjes van buurvrouw Marjan, buurman Fred, Raf en Jonas.

Buurvrouw Rebecca

Wat ontzettend leuk om van je te horen en je blog te lezen, Lisa!! We zaten er ook echt op te wachten, want we denken veel aan je en zijn zó benieuwd hoe het daar met je gaat! Ghana klinkt helemaal te gek en ik weet zeker dat alles wat je nu meemaakt herinneringen zullen zijn, die je voor altijd bij zullen blijven. Genietse en werkse en tot de volgende blog maar weer!
Liefs van ons vijven op nr. 18.
Oh ja, dat je het even wet: hier is de herfst begonnen, dus die middagen op het strand moet je écht koesteren hoor!
XXX

Mieke.

Mooi om te lezen, Lisa. Dat het goed gaat, je het naar je zin hebt, de kindertjes, het strand..... En inderdaad: ik zou nog wel meer willen weten. Komt vast wel in je volgende blocs. Geniet van alles Lisa en groetjes van ons.

Miriam

Hoi Lisa, wat een hoop indrukken heb je al! Super
Om te lezen! Fijn dat de introductiedagen zo goed zijn gegaan. En nu in het kindertehuis aan de slag! Ik ben zo benieuwd hoe het daar allemaal gaat, wat je doet daar, hoe de kindjes zijn.
Geniet van alles en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.
X, Miriam

Sjaak en Marjan

Lieve Lisa,
Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Je bent al snel gewend aan het Ghanese leven, zo lijkt het. Pas goed op jezelf en geniet! Liefs van Pap en Mam.

Bernadette

Hoi Lies,

Wat een leuk verhaal heb je geschreven en wat veel indrukken heb je inmiddels al opgedaan. Echt leuk om te lezen. Veel plezier.....hopelijk blijft de stroom en het internet het goed doen....ik ben reuze benieuwd naar je nieuwe belevenissen.

Grtz, Bernadette

Ellen

Lieve Lisa... Blij om je eerste echte verslag te lezen! Ik probeer me een voorstelling te maken van het leven waar jij nu in zit.... het is heel bijzonder wat je meemaakt. Je bent in een andere wereld beland. Ongetwijfeld leer je de kinderen uit het kindertehuis al aardig kennen. Ik ben benieuwd hoe ze zijn, en naar de activiteiten die je met hen onderneemt. Lisa, ik hoop dat je steeds meer gaat wennen en we kijken nu al uit naar je volgende verhaal!! Liefs van Bert en Ellen

Peter

hoi Lisa,

Fijn dat alles goed met je is. En wat leuk dat we jou op deze manier goed kunnen volgen!
We zijn benieuwd naar je volgende verslag!
hartelijke groet van Peter, Liesje, Wiebe en Maria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active