lisadekoning.reismee.nl

Uitstapjes met de kinderen

Twee weken geleden zijn we twee dagen met de kinderen naar het strand geweest. We hebben de eerste dag de ene helft mee genomen en de volgende dag de andere helft. Om 3 uur hadden we met de chauffeur afgesproken, maar pas om half 4 vertrokken we. Ja, het is en blijft Ghana! Daardoor konden we maar een uurtje op het strand blijven. Gelukkig vonden de kinderen het hartstikke leuk en een uur is ook wel lang genoeg voor hen. Ze hebben heerlijk gespeeld in het water en het zand, en ook de kleintjes vonden het geweldig. Je zag ze vol interesse om zich heen kijken.

Deze week hebben we armbandjes met de kinderen gemaakt. Celine had vanuit België een pakje laten opsturen. In België zeiden ze dat het 1, misschien 2 weken zou duren voor dat het hier zou zijn, maar pas na 7 weken kwam het pakje aan. Dat heb je hier wel vaker in Ghana. In het pakje zaten de spullen die nodig waren om de armbandjes te maken, dus konden we deze week pas aan de slag. Het was heel leuk om te maken, maar ook vermoeiend want alle kinderen wilden natuurlijk tegelijk aandacht van ons.

Vorige week maandag zijn we met de oudste kinderen naar het fort hier in Senya Bereku geweest om daar wat met ze te drinken. We vonden het eerlijk om ook met hen iets te gaan doen, omdat zij de week daarvoor niet mee konden naar het strand. Zij zaten toen nog op school. Het was heel leuk om eens met alleen de oudste kinderen iets te doen, zonder dat de kleintjes de meeste aandacht opeisen. Ze genoten van het uitstapje.

Dit weekend zijn we naar naar Kokrobite geweest. Het is een strand en hotel bij Accra, waar veel andere vrijwilligers en Europese toeristen komen. We zijn hier al vaker geweest, en ook dit weekend was het weer heel leuk. Het was alleen jammer dat dit het laatste weekeind met Celine was. Zij vertrekt namelijk deze zaterdag. Gelukkig komt er morgen een nieuwe vrijwilligster, want ook de andere vrijwilligers zijn al vertrokken.

liefs Lisa

Ellen

Hoi Lisa, leuk dat er weer een berichtje van je is! Interessant weer om alles te lezen; je hebt weer veel dingen meegemaakt. Het lijkt me wel lastig voor je dat je steeds weer afscheid moet nemen en dan weer moet wennen aan nieuwe vrijwilligers... jij bent blijkbaar de enige die zo lang blijft! Voor de kinderen ben je inmiddels een vertrouwde verschijning, denk ik. Dat lijkt me voor hen heel fijn. Veel succes en plezier in de tweede helft van je verblijf in Ghana!

Kimberly

Hee Lisa,

Het blijft leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!
Zo te horen genieten de kinderen er ook echt van dat je er bent.
Leuk hoor!
Ik mis je wel hoor!
Ik hoop snel weer iets van je te horen!

Xx Kimberly

Renske Bult

Hoi Lisa,
Leuk om te lezen weer. Mooie activiteiten doen jullie met de kinderen. Je bent straks een "veteraan". Dat is gunstig want dan kun je de nieuwe vrijwilligers veel leren. Maar iedere keer afscheid nemen is natuurlijk minder.
Heel veel succes daar.
Hartelijke groet van ons allen!