lisadekoning.reismee.nl

Week 2: Kleren uitzoeken, muskietennetten en een waterval.

Deze week heb ik weer gewerkt in het weeshuis. We hebben geprobeerd de kleren van de kinderen uit te zoeken. Het is namelijk ‘s ochtends altijd een speurtocht om de juiste kleren te vinden. De kleren van de kinderen horen in hun tassen te zitten, maar meestal zitten alle kleren door elkaar in een grote ton. We hebben in de kleren geschreven van wie ze zijn, zodat wij ze kunnen ordenen. We zijn er een hele ochtend mee bezig geweest. De volgende ochtend ging het zoeken naar de kleren wel veel sneller.

Ook hebben we gekeken naar de muskietennetten voor de kinderen. Felicia had er een paar gekocht dus die heb ik met een andere vrijwilliger opgehangen. We moesten alleen eerst nog haakjes maken in het plafond. Dat was best moeilijk maar gelukkig kwamen twee mannen ons helpen. Later bleken deze mannen de leraren van de school te zijn. De school hoort bij het weeshuis. Wij vroegen of ze geen les hoefden te geven, maar ze zeiden dat ze de kinderen wat opdrachten hadden gegeven. Echt Ghanees dus. Gelukkig werd ons werk wel beloond, want later kwamen de kinderen naar ons toe om ons te bedanken voor de muskietennetten.

Dit weekend wilden we iets bezichtigen, dus we vertrokken vrijdagmiddag per taxi om een waterval te bezoeken. Na 5 uur kwamen we aan bij ons hotel. Vanmorgen hebben we de waterval bezocht. het was heel indrukwekkend, maar jammer genoeg was het niet zo lekker weer. Daarom zijn we al snel weer weg gegaan. Vanmiddag gaan we nog een markt bezoeken.

Groetjes, Lisa

Paula

Hee Lieess!
Wat een leuke verhalen zeg, en wat fijn dat het goed gaat.
We missen je wel een beetje hier, maar door je leuke reisverhalen zijn we er toch een beetje bij :)

Veel liefs!
Xxxx

Kimberly

Hee Lisa,

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en dat het goed met je gaat.
Erg leuk om te lezen wat jij daar allemaal mee maakt!

Xx Kimberly

Broer Jan

Hee Lisa!

Mooi om te lezen wat een avonturen jij allemaal al hebt beleefd in Ghana. Ik kijk al uit naar de volgende verhalen!

Jan

Aukje

Heey Lisa,

Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Het klinkt allemaal hartstikke leuk om te doen. Het weer zal je misschien toch wat aan moeten wennen zo dicht bij de evenaar ;). Heel veel plezier en hopelijk lees ik snel weer van je!

Groetjes!
Aukje

Marjan

Dag Lisa,

Fijn dat het zo goed gaat. Leuk om je belevenissen zo terug te lezen. We kijken uit naar de volgende aflevering. Ik hoop dat het dan ook lukt om foto's toe te voegen. Dan krijgen we een nog beter beeld van jouw leventje daar.

Groetjes, xxxxx
Sjaak en Marjan