lisadekoning.reismee.nl

Week 3: een dag in het kinderhuis

Hallo allemaal,

Deze week heb ik weer in het kinderhuis gewerkt, met al die lieve kinderen. Een normale dag in het weeshuis ziet er als volgt uit:

’s Morgens om 6 uur beginnen we. We helpen dan de kinderen met douchen en aankleden. De 40 kinderen van het weeshuis douchen met een emmer en een spons met wat zeep. Daarna helpen we met het ontbijt. Om 8 uur gaan wij zelf ontbijten bij ons gastgezin. Om 9 uur gaan we weer terug naar het weeshuis. We doen dan soms wat huishoudelijke dingen zoals de afwas, of we ruimen de kamers op. Maar meestal zijn we bij de kleinsten in de klas. Die krijgen geen les, omdat zij nog te jong zijn. Pas vanaf 4 jaar krijgen ze les van de juf, dus daarom houden wij ze bezig met spelen. Om 12 uur is het pauze en gaan wij weer terug naar ons gastgezin om te lunchen. Na het eten gaan we meestal op het dak zitten om wat te ontspannen en te lezen. Om 2 uur gaan we weer terug naar het weeshuis. We helpen dan meestal een paar kinderen met hun huiswerk, of we gaan met de kinderen spelen. We lezen ze voor of gaan met ze tekenen. Ook hebben ze een paar ballen, dus daar doen we ook verschillende spelletjes mee. Later op het middag gaan we spelen in het zand. Om 5 uur is de dag voorbij. Dan is het donker en gaan wij weer naar het gastgezin dat naast het weeshuis is.

Zo ziet een normale dag in het weeshuis er ongeveer uit.

Groetjes Lisa

Buren Fred en Marjan

Ha Lisa, wat moet je vroeg je bedje uit, daar in Ghana. Het klinkt allemaal reuze gezellig. Grappig dat het daar al om vijf uur donker is. We hebben je gisteravond op een foto gezien (op het blog van één van je collega's daar). Dat zag er ook leuk uit. Echt leuk om weer iets van je horen. Veel groetjes van ons allemaal.

Buurvrouw Rebecca & Co.

Ha die Lisa, harde werker! Pfffff, inderdaad vroeg zeg, al om 6u 's ochtends op je werk beginnen! Gelukkig ben jij een ochtendmens, dus dat doe jij vast en zeker zonder enige moeite. Het klinkt alsof jullie een leuk, afwisselend programma hebben met de kindjes in het tehuis en jullie leren de kindjes daardoor vast steeds beter kennen. Meid, we zijn apetrots op je! Liefs van ons vijven op nr. 18!

Marleen

Hee Lies,
Wat leuk om je blogs te lezen en mee te maken hoe de dagen in Ghana er uit zien. Heel veel plezier de komende tijd, ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
Heel veel liefs van Marleen

Renske Bult

Hoi Lisa,
Leuk om wat te lezen over wat je allemaal doet. Goed bezig! Vind je het leuk? Lange dagen hoor. Maar ook veel afwisseling en ik kan me voorstellen dat dat prima is. Nooit geweten dat het daar al zo vroeg donker is.
Hartelijke groet van ons allen!
Renske, Pieter, Jouke, Aukje en Simen

Mieke.

Fijn om weer wat van je horen, Lisa. Vroeg op, maar wel een leuke dagindeling. Het klinkt allemaal heel gezellig. Veel plezier bij "jouw" kindertjes en genietse.
Liefs van ons. Doei-doei.

Mieke.

Even vergeten: mooie foto's, Lisa.